diumenge, 3 de febrer del 2013

Mas de Borbó


Avui havia de començar el post amb una foto del Mas de Borbó i la seva alzina, considerada com una de les més antigues de Catalunya i declarada "arbre monumental" l’any 1989. De petit recordo haver-hi entrat i haver jugat sense problemes, i avui em venia de gust tornar-lo a veure. Però un cop allà hem vist que hi havia una cadena i una senyal “d’Atenció amb el Gos”. M’hi he acostat –sense passar de la cadena- i ha sortit corrent del mas un troç de gos que encara correm ara… Així que he buscat una mica per internet alguna foto d’època i, per sorpresa meva, no n’he trobat cap; a més, d’actuals ben poques. ¿? Així que he agafat una a wikiloc i l’he tunejada una mica.



La previsió donava molt de vent per avui. Si sé que ha de fer molt de vent acostumo a anar cap al Sud… més o menys ha fet vent per tot arreu.

El company de rodada avui estava una mica tocat del genoll, així que li he preparat una cosa suau… 50 km! Ha aguantat molt bé, i m’ha agraït que fos tant considerat.

Alforja
Ruta circular: Montbrió – Botarell – Riudecols –Alforja – l’Aleixar – Almoster – Castellvell – Reus – Riudoms – Montbrió.

La ruta, tot i ser una mica llarga, té poc desnivell. Únicament la pujada de l’Aleixar cap al Mas de Borbó i d’allà cap al Coll de Sant Joan són els trams més “durillos”. Avui, però, hem anat xino-xano, sense presses, a gaudir del matí. A vegades, sobretot si som més colla, sortim amb els ganivets entre les dents, però avui els hem deixat a la cuina.

29er: roda, roda i roda... efecte Cadillac



M’agraden molt els ametllers florits, i avui, amb el cel ben blau, estaven molt bonics. Amb aquesta postal tant romàntica he tret el tema de la pròxima edició de la Marató dels Monegros (i II). Toca repetir i treure’m l’espina de l’any passat.




També et pots baixar el track de Wikiloc


2 comentaris:

  1. Eiiiiii, si arribo a saber que es podia pujar al Borbó amb el genoll xungu, també hauria vingut...
    Està molt bé això que expliquis una mica d'història del Mas. Jo hi he estat diverses vegades i no en sabia res! ;)

    ResponElimina
  2. Bon dia Rosana!
    Gràcies pel teu comentari, sempre intento posar algún petit "granet cultural" en els meus posts, tot i que en aquest cas -tampoc m'hi he matat massa- he trobat ben poca informació sobre el Mas...
    Recupera't ben aviat, les muntanyes t'esperen!!

    ResponElimina