diumenge, 16 de desembre del 2012

Sortida VIP


Ahir dissabte, en Manu Sabalete, de Maxi Bike, em va confirmar que s’apuntava a la nostra sortida dominguera: ¡¡Y yo con estos pelos!!

Era la “torna”. Fa unes setmanes vaig sortir pel seu territori, pels trencacames tarragonins i ara li tocava a ell trepitjar els meus condominis.

Però… i ara què preparo? Com muntar un sortida per a un sub-campió de Catalunya i d’Espanya de descens… sense que s’aburreixi? Precisament jo, que si d’alguna cosa domino poc és el descens tècnic! Buff...

Hi ha un tram molt guapo –el vaig descobrir amb el GoogleEarth– que va del parc eòlic de Tucafort fins a Torre de Fontaubella. Únicament l’havia fet una vegada, degut a que és molt llarg i força tècnic, i no havia trobat el moment de repetir-lo (o no m’havia interessat). Així que, primer de tot, i després d’estar una estoneta planejant per escalfar una mica, arribem fins a Colldejou. S’ha de dir que no ens hem estressat massa; la sortida era llarga i quedava molt camí per endavant.

Un cop a Colldejou, creuem el poble i agafem un camí que ens porta fins al Coll Roig. D’allà pugem per la pista cimentada que ens deixa al parc eòlic fins arribar al punt on agafem el corriol que ens porta fins a la Torre de Fontaubella.





És un tram d’aproximadament un parell de kilòmetres de matolls, pedres i roques. Tinc la sensació que els dos dies practicant per la zona de Tarragona m’han anat molt bé i no he baixat amb tanta por com l’anterior vegada i fins i tot he baixat menys vegades de la bici.





S’ha de dir que veure el Manu en acció és un espectacle. I pel colmo va amb una rígida! Si mireu la forquilla del davant sembla que porti suspensió, però si us hi fixeu bé, veureu que no. Amb prou feines tenia temps per fer-li les fotos…


Un cop a la Torre de Fontaubella i després de fer un petit tram per carretera, hem agafat un camí fins a Pradell de la Teixeta (és una mica més complicat que per la carretera, però es el que té la bici de muntanya: et compliques la vida).



De Pradell al Coll de la Teixeta ho hem fet la N-420, ja que –tot i que l’he buscat– desconec si hi ha algun camí per evitar-la. Del Coll de la Teixeta hem agafat el GR-7 (no em cansaré de repetir que és un tram molt bonic, tant de pujada com de baixada) en direcció cap a l’Argentera, però a mig camí hem agafat un trencall una mica més tècnic (com a última ofrena al convidat) que ens ha portat fins a Duesaigües. De Duesaigües a Riudecanyes i fins a Montbrió sense més complicacions.


Ens ha sortit una ruta durilla de 46 Kms amb un desnivell positiu acumulat d'uns 1.200 mts


També estic content perquè el Javier sembla que comença a veure la llum…

Ruta: Montbrió del Camp – Vilanova d’Escornalbou – Colldejou – Torre de Fontaubella – Pradell de la Teixeta – Duesaigües – Riudecanyes – Montbrió del Camp



També et pots baixar el track des de Wikiloc

2 comentaris:

  1. Tot i que no he pogut venir, ja saps que m'hagués agradat. Bona tria respecte a la baixada desde els molins.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres quina sorpresa! Tu per aquí?
      Ara únicament et queda posar-te com a "Seguidor" :)
      Bona sortida sí senyor

      Elimina