dissabte, 3 de març del 2012

Gadgets, Widgets, HTML, Java...???!!!

Ara fa poc més d'una setmana que he obert el Bloc (ja porto quasi 400 visites!!! Gràcies!!!) i, tot i que aquesta entrada no té res a veure amb les bicis, sí té a veure amb amb l'experiència que he anat agafant aquests dies amb tot això dels Blocs.

Conversa domèstica:
-...mmh...un dia d'aquests m'hauria de fer un Bloc...
- Doncs fes-lo
-...mmh... doncs el faig...

Un amic meu em va comentar: el meu tiet s'ha obert un Bloc, si ho ha fet ell no ha de ser molt difícil.

Efectivament; et registres (com tot avui en dia), li dones nom a la criatura (si té a veure amb la temàtica que tractaràs suposo que millor), tries la plantilla que més t'agrada (a mi m'ha costat més que triar uns pantalons) i voilà: Ja tinc Bloc!!! Ara únicamet queda omplir-lo.

Fins aqui tot molt fàcil, però veia que molts Blocs portaven tot de complements (ara sé que es diuen Gadgets o Widgets) per "vestir" una miqueta més la pàgina i per donar-li dinamicitat; que si traductors, comptadors de tots tipus, rellotges, previsions meteorològiques, connectivitats, RSS...

La majoria de webs proveïdores de Widgets dónen per suposat que ja sabràs que fer amb aquelles línies de codis -no era el meu cas- i, fins que no n'he trobat de "molt didàctiques" -que n'hi han-, he anat una mica peix. Però ara, no únicament em baixo aquestes rutines, si no que -mirant i remirant per internet- fins i tot les "tunejo" amb la tècnica de l'assaig i error, o n'adjunto vàries en un únic gadget i així queden totes més recollidetes.

Intentaré no carregar massa el bloc amb Widgets inútils, suposo que ara és la novetat i aniré provant quins m'agraden més o no i amb el pas del temps ho aniré racionalitzant. Tingueu paciència.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada