dilluns, 7 d’agost del 2017

D.O. Priorat & Montsant

Després de pràcticament un parell de mesos sense publicar, però sense parar de pedalar, aquest cop us deixo una ruta "enològica" ja que transcorre entre dues de les millors zones vitivinícoles amb Denominació d'Origen que hi ha: El Montsant i el Priorat, i com sempre, amb l'inestimable col·laboració literària del nostre "guia" l'Antoni Larrull:

Ruta dura físicament i difícil pel que fa al vessant tècnic: Reus - Alforja - Coll d'Alforja - La Morera de Montsant - Camí de la Drecera - Poboleda - Barranc de Comadecases - Porrera - Collet dels Feixos - Reus
L'anada fins a la Morera de Montsant discorre per camins ja habituals de molts dissabtes: "enllaç" fins a Alforja, (58 minuts) i punt de reunió amb altres companys bikers que vénen d'altres punts. Amunt el Coll d'Alforja i avall la trialera cap a Riu d'Arbolí, on un company pateix la caiguda més forta del dia.

Al primer moment vàrem evitar la broma de "cadascú baixa de la bici com vol"

L'arribada a la Morera la fem pel camí del Coll del Conill, una pista tota en molt bon estat, però ens tornem a endarrerir per culpa meva, que punxo, no reparo bé, i torno a haver de parar... Al final, arribem al bar amb uns 35 km i 1000+. Ens ajuntem amb 2 companys més que han vingut abans i ja som 10 bikers a esmorzar. Esmorzar bo però que, lògicament, s'allarga...

A la caça del Pinilla...

Sóc un enamorat del Montsant i del vi!

Entrant a la Morera del Montsant (foto de l'inici del post)

Per a reprendre la marxa, baixem una primera trialera i quan vull pujar la tija automàtica... Ai! No puja.... el cable perd oli... Malament rai... Tot i intentar solucionar el problema a Poboleda intentant bloquejar la tija a cop de manxa perquè pugés, no hi va haver manera... Penso a baixar per la trialera del Camí de la Drecera i cap a casa... (aquest cop l'hem feta tota sencera: és molt ciclable, amb només algun petit pas a peu i un final pendent i amb el sol molt sec que per prudència també faig a peu).

Intentant "inflar" el sistema hidràulic de la tija per deixar-la bloquejada.. no hi va haver manera.

Tanmateix, em feia ràbia marxar per carretera sense pujar "el Mur", perquè, ja un parell de cops que ho volíem fer no vam poder fer-lo (per manca de temps i un altre cop perquè havia nevat). Total, que pujant la tija el màxim amunt possible i malgrat que quedava "aculat", he anat pujant a poc a poc. Es tracta d'una pujada llarga, primer molt normal fins al Mas Sinen (Celler Burgos-Porta), però que cap al final es torna corriol (i aquí ja només ho pedalen tot els més forts i al final té 100 m d'empènyer la bici amunt pel bosc sí o sí, que en un dia de calor com aquest t'acaben de matar.

Mas Sinén (Celler Burgos-Porta)

Però les vistes que vénen a continuació i la trialera cap a Porrera (amb trams molt tècnics i compromesos per la llicorella i la grava solta) paguen tot l'esforç realitzat.

A les dues estàvem a Porrera encara.... I faltava pujar fins al Collet dels Feixos. Aquí ja tothom ha tirat una mica al seu ritme i per llocs distints (cap a Alforja pel SIMCA, cap a Reus directe per la carretera vella, Riudecols, Riudoms...) o per carretera cap al Coll de la Teixeta, les Borges i Alforja....

Però pel que fa a la ruta en si, quedo amb ganes de tornar-la a fer, això sí, entre octubre i abril.....