dilluns, 23 de juliol del 2012

Tourmalet - Aspin (II)

L'any passat vàrem ser 3 els que vam escalar el Tourmalet. Aquest cop hem estat 10!! i, a més, hem afegit la cirereta de l'Aspin. Moure tanta gent és tot un exercici de logística i es pot dir que, en tots els sentits, ha estat un èxit. Llàstima del temps -fred i boira-, que no ha acompanyat massa (per pujar la fresca ha anat bé, però per baixar o anaves ben equipat o passaves un fred de nassos). Pels qui no van venir l'any passat, s'han perdut unes vistes espectaculars -un altre cop serà-.

Vam preparar una ruta a mida: Sortida des de Ste. Marie de Campan (queda al centre de la ruta), pujant primer el Tourmalet, baixant pel mateix lloc cap a Ste. Marie i, des d'allà, pujada cap a l'Aspin i baixada a Ste. Marie: 60 Kms i 2.000 metres de desnivell.

El Tourmalet no és tan "fiero como lo pintan", o si més no, amb el ritme que portàvem, sense piques i en formació, es pot fer sense problemes. Fer l'Aspin, més curt i de menys alçada, després del Tourmalet, ja són figues d'una altra panera: els últims 4 km se'm van fer mooolt pesats... Per cert, ens hem trobat a molts bicicleteros de la terra, catalans, bascos... un gustàs.

A nivell de logística, vam sortir el dissabte a les 5 del matí des de Montbrió (previ carregament el divendres de material i bicis) amb dues furgonetes i un 4x4. El temps en el Pirineu d'Osca era molt bo, però un cop creuat el túnel de Bielsa va canviar radicalment, amb boira i fred... però sense pluja (mai havíem estat mirant tantes vegades la previsió del temps).

Un cop a Ste. Marie de Campan, estiraments, ordres d'equip (pujar en pelotón), típics consells del veterans que ja hi havíem pujat (un cop, però això ja et dona veterania) i a les 11:40 del matí començàvem l'ascensió, de cota 852 fins a 2.115 m en 18 km. Fins a l'estació d'esquí de La Mongie va ser anar fent pim-pam. Allà el grup ja es va començar a desfer i jo hem vaig quedar en terra de ningú (tenía el corazón partío: o quedar-me amb els cuers o agafar als del davant). Finalment en els últims 2 km vaig decidir fer un derramaje al mes pur estil final d'etapa i vaig intentar agafar als del davant. Alguns van caure i d'altres no... Això, després, a l'Aspin ho vaig pagar.

Fotos de rigor i sense perdre massa temps va començar el descens (feia massa fred i no es veia res de res per poder gaudir de les vistes). Senzillament ESPECTACULAR. Baixada a pes, amb velocitats punta de 70 km/h segons el GPS, i segons algun contaquilòmetres encara més... adelantant a totes les "flaques" i automòbils que teníem pel davant. Com que als de carretera no els agrada massa que bicis btt els passin la mà per la cara, vam tenir un pique Flaques vs Grosses molt guapo fins a Ste. Marie de Campan -llàstima de no portar una càmera GoPro-.

Un cop a Ste. Marie, cronoaturada per reagrupar-nos, omplir els bidonets i amunt un altre cop cap al Col du Aspin, de cota 852 a 1.490 en 13 km. Aquí cadascú va anar al seu ritme. El vaig pujar en 1 h i 5 min que, anant tocat, tampoc està malament.

Fotos i un altre cop cap a baix. Les velocitats ja no van ser altes i tampoc anava sobrat de cames, així que vaig anar fent fins un altre cop a Ste. Marie. Dinar de germanor ben regats de cava gràcies a un de la colla que es pensava que allò era la F1. Vam fer nit a la Vall d'Aran, previa ingesta d'un excel·lent chuletón que ens havíem ben guanyat.

3 h i 43 m de temps total sobre rodes, sense comptar les aturades als dos colls i l'omplerta dels bidons a Ste. Marie (temps total amb aturades: 4 h 28 min). En les dades de Cicloide ja li podeu treure 200 metres a l'altimetria total acumulada, amb la rectificació del Garmin Connect em surten 2000 metres (coi de Cicloide, després mires rutes i t'espantes)

També podeu descarregar el Track des de Wikiloc

1. Molt bé, felicitats a tots, ja veig que us ho vareu passar bé, m'alegro i bones vistes si senyor.

2. Gràcies Tiet!! Ha estat una bona experiència, això si, en un parell de dies dubto que pugui seure a la bici, no estic acostumat a estar tanta estona assegut, amb la muntanya vas canviant de posició i no se't carrega tant el cul.
    Ja saps on som!!

3. Bicis de carretera ja!!!!!!!! Salut a tots!!!!!!!!!

4. Nosaltres el vem pujar amb las flacas. Ara anem amb mtb i no se jo ....