dijous, 10 de maig de 2012

Marató dels Monegros. El dia després.


Què he après en questa primera Marató dels Monegros en la que he participat:

1. Entrenar a base de distància i no de duresa. Rodar i rodar, cadència, cadència…. Nosaltres vàrem fer un pla d’entrenament força dur, molta pujada, baixades i molts canvis de ritme, possiblement no va ajudar massa, però no vaig arribar rendit i no he tingut agulletes. He comptat un total de 754 kms des que, ara farà dos mesos, vaig decidir apuntar-m’hi.

2. No portar més pes del necessari: no m’agrada portar Camelbak -em carrega massa l’espatlla- així que vaig decidir portar dos bidons dels grans. Amb els habituallaments que hi ha, amb un de gran o dos de petits és suficient. Tot depèn del que vulguis parar (tot i que vaig fer tres parades, crec que amb dues és suficient). Un factor important que pot fer variar molt el consum d’aigua es la calor que pugui fer i aquest cop em sembla que no n’ha fet massa.
Al no portar motxilla, em vaig gastar els duros en unes minialforjes per portar estris. No tornarà a passar. Coses de novell.

3. Si plou NO HI VAGIS

4. Si vas ben entrenat i amb ganes de fer una marca respectable, intenta posar-te ben col·locat a la sortida. Tot i que el xip compta de meta a meta, el follón de gent que hi ha a la sortida no comença a estirar-se fins que no portes uns 30 kms.

5. Et recomanen portar llanterna. En condicions normals es difícil utilitzar-la; jo no ho vaig haver de fer però per poquet… vaig veure arribar a molta gent passades les 9 del vespre.

6. Si l’organització no millora en futures edicions, per la recollida de dorsals intenta arribar amb temps, nosaltres vàrem arribar 2 hores abans i vàrem tardar 45 minuts en recollir-los. No és broma.

7. Atenció: si tardes massa en fer la marató, com nosaltres, corres el risc de quedar-te sense cervesa. A un ciclista no se’l pot deixar mai sense cervesa!

8. Jo em vaig gastar una pasta en deixar la bici en perfectes condicions (pinyons, cadena, plat, tija, pedals…). No és una prova tècnicament dura, però si tens problemes mecànics, com molts dels que vaig veure en cursa, has begut oli.

9. Parlant d’oli, i molt important, porta una ampolleta de lubricant, la necessitaràs.

10. Agafa la tovallola mes tronada que tinguis, nosaltres (per evitar les cues de la dutxa) ens vàrem haver de passar una aigua per treure la porqueria. La meva ha quedat com el Sant Sudari.




La meva Monegros en números:

Kms: 115
Temps: 6h 42m 25s 
Velocitat mitja: 19 km/h  
Posició: 2.842 (de 3.959 que varen arribar a meta)  
Calories consumides: 4.072  
Pedalades: 22.104  
Cadència mitja: 75 rpm  
Aigua: 2 litres aprox.  
Begudes isotòniques: 2  
Begudes energètiques: 1  
Barretes energètiques: 3  
Gel energètic: 1  
Plàtans: 1,5


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada