dilluns, 31 de març del 2014

Circular Mola de Colldejou Dirt Edition

Després de la Snow Edition de l’any passat, aquest cop hem gaudit d’una fantàstica sortida de mtb a tope d’aigua i fang (les Wind Editions no les poso, ja que són les habituals per les nostres terres).

Des de dimecres que ja avisaven de pluges pel diumenge, però sempre esperes que s’equivoquin, malauradament aquest cop la van encertar. A més, també li hem de sumar el canvi d'hora, i, tot i ser reiteradament avisat, un de la colla es va quedar adormit… Tot i així, la cosa encara va anar millorant; no portàvem ni deu quilòmetres i vam patir un estrip lateral de coberta (sort que sempre porto un bocí de coberta per aquestes emergències) cosa que, un altre cop, ens va fer perdre una bona estona.

Cavallet campestre

A diferència d’altres cops que he fet la circular a la Mola, aquest cop, i per complicar-ho una mica més, de Vilanova d’Escornalbou a Colldejou ho vam fer pel sender de les Punxes o hi ha algunes rampes que el plat gros i pinyó petit se't queden curts.

Sender de les Punxes
En arribar a Colldejou vam coincidir amb la Marxa Cicloturista Cycling Costa Daurada, on encara vam poder saludar a algun conegut.

De Colldejou vam pujar cap al Coll Roig, on estaven desmuntant el punt d’avituallament de la cursa. Mentre ens preníem un Acuarius, vam fer un canvi en la ruta, havíem de baixar fins a la Torre de Fontaubella per la trialera del Parc eòlic del Trucafort, però amb l’aigua que queia, vam decidir que el millor era evitar riscos i baixar pel GR.

A la Torre de Fontaubella vam agafar el camí de la Mola i vam començar a fer la volta a la Mola per pujar cap al Coll de Guix. A mitja pujada, el mateix company que havia estripat la coberta, va tornar a punxar, així que vam tornar a quedar aturats una estona sota la pluja.

Com que no en teníem prou, un de la colla va decidir fer la dansa de la Pluja...
Intercanvi de bicis per pujar al coll del Guix. La Cannondale és una pluma!!
Del Coll del Guix vam baixar com vam poder pel camí de la Font del Bullidor, amb tanta aigua els frens perden molta efectivitat i aquell és un camí on necessites d'una bona frenada. Per sort ningú va prendre mal.

Un cop vam arribar a la carretera, i fastiguejats de tanta aigua (no va parar de ploure en tota la sortida), fred i que s’estava fent tard, vam decidir tornar fins a Mont-roig per carretera. Ja n’hi havia prou i el més important ja estava fet.

Moment en el que decidim que ja n'hi ha prou

Annexe: Per primer cop m’he col·locat una coberta tubeless! És de les coses que feia temps que volia fer jo solet. Moltes vegades el taller no té la coberta que t’agrada, o es dissabte per la tarda i està tot tancat… Així que mirant alguns vídeos de youtube i uns briconsells de Bicimarket Montbrió, vaig anar a muntar la paradeta a una gasolinera (ja que és indispensable un compressor poder inflar la coberta). Un dia ja muntaré un tutorial com déu mana.

També et pots descarregar el track a Wikiloc