dissabte, 1 de març del 2014

La Sarralenca + bonus track

Sarralenca from Txaeska on Vimeo.

Ara que m’he enredat amb lo dels vídeos, em costa una mica més trobar un forat per preparar el post de les meves sortides. Tot i així, i abans de la carrera de demà, “A per la Cabra” (una de les proves de la Xallenger de les Terres de l’Ebre) vull tancar la setmana i no acumular rutes…

Dissabte passat, i amb nous companys de pedalada, vam anar a fer la ruta de la cursa de La Sarralenca per terres de la Conca de Barberà (la cursa llarga del 2013). El circuit comença i acaba a Sarral, però nosaltres vam fer un bonus track des de Montblanc i així acumular alguns quilòmetres de més i arribar a Sarral amb les cames estirades.

L’últim cop que vaig estar per terres de la Conca de Barberà va ser per fer la Ruta del Cister, així que més o menys ja sabia que m’esperava: terra de secà i molta vinya!

El tram Montblanc-Sarral (passant per Barberà de la Conca) és pista pura i dura de “falso llano” (des de l’estació de trens de Montblanc surten 11 quilòmetres i uns 200 mts de desnivell acumulat positiu).

Shadow 29er

Un cop a Sarral, vam tirar d’un track de wikiloc del 2013. És un circuit que, si no estàs en carrera, és una mica complicat de seguir amb el GPS, ja que hi ha trams que es creuen o que se encavalquen (en el track que tinc penjat estan eliminats els errors del dia de la pedalada)… El primer quilòmetre i pico és carretera, en direcció cap a Forès. Aquest primer tram, tot i pujar força, tècnicament és molt tranquil, amb unes bones vistes de la Serra del Tallat.

Sortint de Forè, i de baixada cap a les Costes, la cosa ja s’anima força (en 4 quilòmetres baixem uns 300 metres i el primer d’ells és força tècnic). Passada aquesta trialera i fins a Sarral tot és pista. Un cop allà vam fer una llaaarga aturada d’avituallament (en una setmana dos cops al bar… buff no porto bé això del bocata a mig camí).

Doble bocata de llangonissa amb formatge i ceba regat amb cervesa
Feta ja mitja ruta, i després de la ingesta, tornem a pedalar en direcció cap a Montbrió de la Marca. Els primers 6 quilòmetres són tots de pujada (uns 350 metres de desnivell) i un cop a dalt, tornem a fer una baixada tècnica d’un quilòmetre i mig fins pràcticament a Montbrió de la Marca.

Passat Montbrió, tornem a pujar durant 4 quilòmetres (uns 300 metres de desnivell) fins al Coll de Maldà (878 mts). Des d’allà dalt les vistes de tota la comarca són espectaculars, fins i tot vam poder gaudir d’unes vistes de les muntanyes del Pirineu ben nevades.

Boniques vistes dels Pirineus
Des del Coll de Maldà fins a Serral és tot baixada, combinat amb pista ràpida i un parell de trialeres.

De Sarral a Montblanc, tot i que havia preparat un tram de tornada per Prenafeta que ens obligava a tornar a pujar una mica i a fer alguns quilòmetres de més, vam decidir tornar pel mateix camí d’anada.

Bona ruta i bons companys de pedalada!

També et pots baixar el track a Wikiloc