divendres, 25 d’abril del 2014

Costers del Priorat

Costers del Priorat from Txaeska on Vimeo.

Una de les raons per les quals m’agrada publicar les rutes com més aviat possible és que com més passen els dies, més mandra fa posar-m’hi. Entre la preparació de la Eutiches NonStop Silver i la Setmana Santa se m’havia quedat pendent aquesta ruta de fa un parell de setmanes (el vídeo, tot i que ja he començat a treballar amb ell, el deixaré per més endavant).

Igual que la ruta que vam fer fa poc per la Conca de Barberà, hem tornat a fer una pedalada entre Vinyes. El Priorat és una terra de contrastos, dura, muntanyosa, de costers… ideal per la pràctica de la bicicleta de muntanya!

Ruta: Montbrió del Camp – Riudecanyes – Duesaigües – Coll de la Teixeta – Porrera – Falset – Mont-roig – Montbrió del Camp (60 Kms – 1700 m+).

Per fer aquestes sortides, i no tornar a les tantes, toca matinar, així que a les 7 del matí ja érem sobre les bicicletes.

La idea inicial era pujar al Coll de la Teixeta per l’Argentera, però finalment ho vam fer per Duesaigües (pel camí que surt del camp de futbol) i que enllaça, al Collet de les Cinc, amb el GR de l’Argentera.

Al Coll e la Teixeta, i després d’un parell de quilòmetres aproximadament, vam agafar un camí que queda a mà dreta i que segueix una línia d’alta tensió pel Puig de la Font i d’allà tot baixada fins a Porrera. En ser diumenge de rams, a Porrera, alguns van fer mitja volta per anar a beneir la Palma, i la resta, vam seguir per beneir les bicis a la font de Falset. Així com Jesucrist va entrar a Jerusalem sobre un ruc, nosaltres, vam entrar a Falset com rucs sobre una bici.

Classe magistral de com plegar jaquetes
Va prometre que se'l fumaria al arribar a Mont-roig...
Després de baixar fins a Porrera, vam tornar a fer una bona pujada fins a la Font del Ferro i los Masos i tornar a baixar fins a Falset. Allà vam descansar el temps just per fer una barreta i omplir d’aigua (no de vi) els botellins.

Espectaculars vistes del Priorat
Nova equipació del C.E. L'Areny. Que xulo!! Com un nen amb sabates noves :)

Únicament ens quedava una pujada per la Vall de Maçanes fins al Coll del Guix, la bèstia negra (ara que han encimentat alguns trams ja no mossega tant però si vas esgotat –com era el cas- se’t pot fer molt llarga).

Del Coll del Guix vam baixar pel camí de la Font del Bullidor fins a la carretera de Colldejou a Mont-roig. Tot i que alguns preferíem arribar fins a Mont-roig per camins, a algú ja se li havia fet bastant tard i pràcticament vam fer tot el tram per carretera excepte l’últim quilòmetre que ho vam fer per un tram força tècnic i divertit que va paral·lel a la carretera.

Cervesetes a la Plaça de Mont-roig i cap a casa.

...dit i fet!

També et pots descarregar el track a Wikiloc