diumenge, 1 d’abril del 2012

Montbrió - Aleixar - La Mussara - Ermita Puigcerver - Montbrió

Avui hem pujat al poble abandonat de la Mussara. De les dues alternatives que teníem previstes per arribar-hi, finalment n'hem fet una tercera; en la varietat està el gust. Les altres les deixarem per futures sortides.

Un dels molts alicients que té pujar-hi, a part del paisatjístic, és fer una cota 1.000, que sempre està bé. És una de les cotes més altes del Baix Camp i de molt fàcil accès si es puja per carretera (el més alt és el Tossal de la Baltassana amb 1.201,9 metres sobre el nivell del mar).

La ruta i sentit ha estat la següent: Montbrió del Camp, Les Borges del Camp, L'Aleixar, Coll de la Batalla, La Mussara, Castillejos, Coll d'Alforja, Ermita de Puigcerver, Riudecols i Montbrió del Camp.

L'última vegada que vàrem pujar a la Mussara va ser per la carretera, des de Vilaplana fins a les antenes (que es una pujada mítica, sobre tot pels ciclistes de carretera). Algún cop, però, anys enrera, havíem pujat pel GR-172 que hi ha al coll de la Batalla fins deixar-nos a la carretera, davant de les escales que porten a la Font del Llop, i d'allà carretera i manta. Però mirant pel GoogleEarth (quina gran eina!) vaig trobar una ruta alternativa que, tot i empènyer una mica la bicicleta en el primer tram (s'ha de salvar una plantació de vinyes a la Solana del Bosc de Flassada), ha resultat ser una gran descoberta.

Un cop superat aquest petit escull, ens trobem amb una ruta molt bonica que creua el Gran Bosc de Flassada, passant pel davant de l'ermita del Mas d'Anguera i arribant finalment a la carretera que ens puja fins a les antenes.

Un cop arribats al poble de la Mussara, i després de les fotos de rigor i una barreta per recuperar-nos una mica, hem baixat per la carretera fins a Castillejos i des d'allà, a mà esquerra, hem agafat un camí per estalviar-nos un tram de carretera fins al coll d'Alforja.

Des del coll hem agafat una pista de 7 quilòmetres que porta fins a l'Ermita de Puigcerver i des d'allà hem baixat fins a Riudecols (la veritat és que, aquesta baixada que normalment la disfrutem molt, avui s'ens ha fet llarga donat que estàvem ja un pel cansats).

També pots baixar-te el track a wikiloc