dimecres, 15 de març del 2017

En ruta per les Muntanyes de Prades

Us ben asseguro que el casc que porta l'Abel no és per "fardar"... baixa tant ràpid que no el puc fotografiar!!

Pròleg:
Feia molt temps que no publicava un post i la raó és que em fa molta mandra escriure, no en canvi de fer-ne el reportatge gràfic i esbombar-ho per les xarxes... D'un temps ençà, comparteixo rutes amb l'Antoni Larrull, a qui sí que li agrada escriure i donar detalls geogràfics de les rutes a Wikiloc i de buscar-nos nou trams per enriquir les nostres rutes, així que li vaig preguntar que li semblaria fer una joint venture, jo posaria les fotos i ell la literatura i va acceptar immediatament! Aquí us deixo la seva narració:

Acompanyat de l'incombustible Antoni
Ruta variada i molt entretinguda de fer, que combina trams durs de pujada, baixades tècniques per corriols i trialeres poc conegudes i algun tram de carretera (inevitable o que hem fet perquè fèiem tard o per a poder fer alguna trialera)

A dos quarts de vuit sortim de Reus per a aprofitar bé un dissabte "d'estiu" al principis de mes de març i anem cap al Coll de la Batalla, on per arribar a la zona de la Font del Llop agafem l'opció més ciclable: baixar a les vinyes i fer front a una dura pujada per un "quasi corriol" cap als voltants de l'ermita del Mas de l'Anguera. Tot seguit, una mica de pista i pujada "cap a la Mussara" per carretera i en arribar als Colls, enfilem cap a la Creu del Pastor Noguès, girem a l'esquerra pel camí de la Serra de la Mussara i a la dreta agafem un corriol exquisit pel mig de Bosc de l'Abelló. Si haguéssim agafat la pista que hem trobat primer amb el cartell que ja indica "La Febró", hauríem fet drecera. Però aquesta la variant que hem fet és més atractiva.

Sembla que li estigui fument un "moc" :) :) és molt passional!

Tot i haver passat una setmana de les fortes pluges, encara vàrem trobar una "mica" d'aigua
Un cop de nou a la pista, anem davallant i aquesta s’acaba convertint primer en un bonic corriol damunt del Barranc de la Foradada i després en una trialera (1 km aprox. entre corriol i trialera) que ens deixa a tocar de la Casa del Barret, ja a prop de la Febró, on esmorzem moooolt bé a la Perdiu (10 euros, però quasi sembla un dinar: amanida, llonganissa al plat, músic (fruits secs, mistela...). I com havíem trucat el dia anterior (molt recomanable), taula i brasa preparada i servei molt ràpid.

Esmorzar 5 estrelles. Encara faltaven moltes calories per cremar...
La tornada la iniciem pujant per la pista que passa a tocar dels Avencs de la Febró i girem de nou cap a la Creu del Pastor Noguès pel Bosc de l’Augustenc. Però quan tornem a ser al punt on hem agafat el primer corriol del matí, decidim baixar una trialera que va cap al Coll de la Negra (a tocar del desviament cap a la Mussara). Només té 300 m, però si bé el principi és fàcil, després es complica una mica amb força rocs grossos que cal anar sortejant.

L'únic lloc on el puc "caçar" és en pla. A les trialeres es transforma.

El Quim marcant-se una mica de postureig (no ho pot evitar, hahaha!!)
El gran PEP (amb majúsules!!!). D'aquí el nom que ens hem posat en les seves sortides: Pep Team
Una mica de carretera ens porta de nou als Colls i comencem la circulació pel GR. Es fa bé, però arriba un punt que costa pedalar pit amunt. Tanmateix, aquest tram de trekking és curt i als pocs metres es converteix en un suau corriol de baixada, just abans de girar cap al tancat de vaques i enfilar cap a l'Artiga de Mill per un altre camí que va fent-se corriol pedregós. Aquest tram està millor que fa un parell d'anys i els dos passos amb filferro electrificat es poden desenganxar (i tornar-ho a deixar tancat, lògicament). És el mateix recorregut que vam fer fa unes setmanes quan vam anar a l'Albiol. Però aquest cop no baixem pel Grau del Malpàs, sinó que a continuem envers l'Aixàvega, Mont-ral... per a gaudir dels múltiples corriols i petites trialeres de la zona dels masos d'Alcover (Mas del Gat, del Tito, del Geperut...)

Vista de les antenes de la Mussara des del Pla del Bosc (un tram molt bonic)
Mas d'en Grau
Una mica de trekking...
Perseguit pel Joan Pere. Un crack!!
Serra del Pou
Si una cosa té la Mussara són pedres i més pedres!
En direccció cap a Mont-ral (sort que vàrem passar per la falda del poble)
Aquí improvisem una mica i, per falta de temps, sortim a la carretera i, aprofitant que estàvem a tocar i un company s'ho coneixia, baixem un tram de "DH" (excepte un tram final massa pendent, que fem a peu) que ens deixa a tocar ja del Convent de les Arts. Des d'aquí ja, cames ajudeu-me, ràpid cap a Reus (per la carretera vella i el voral de l'autovia), que es fa tard i la feina avui ja esta feta.

El Jordi a full!!

A mi no m'emociona acabar un ruta així i, lògicament, prefereixo fer aquest tram fent tot el camí que es pugui. Si hi ha temps, per Bonretorn i el Mas Paperer cap a la Selva. Si no n’hi ha massa, si més no evitant el voral de l'autovia (Masies Catalanes, la Selva, Camí Vell d’Almoster....). Però quan en dies com avui, ja has fet tots els km i el desnivell que "toca" i és tard, la carretera va bé per a no arribar a "tres quarts de quinze" (*de fet, ja vam arribar a dos quarts “de quinze”....).

Troba rutes per punts de pas Cicloide

També us podeu descarregar el track a Wikiloc