dilluns, 13 de gener del 2014

Test LaPica’14

Les poques vegades que he provat algun circuit abans d’una carrera no m’ha servit de gran cosa (en l’estricte sentit de planificació pel dia de la cursa) però és una excusa per un pla diferent al que suposo que hagués fet.

Aquest diumenge ens vam reunir una colla del poble que ens hi hem apuntat i ens en vam anar cap a Picamoixons a veure que tal.

Com que cap de nosaltres l’havia fet mai i al no disposar del track del 2014, vam agafar el de la cursa de l’any passat (segons em van dir acostuma a ser el mateix circuit amb petits canvis).

El tram de Picamoixons fins a Valls és carretera pura i dura, un cop deixat Valls ja comencem a agafar camins cimentats o d’arena fins arribar al peu de la muntanya, en total són uns 14 quilòmetres de “fals llano” (200 metres de desnivell positiu acumulat).

Un cop passat el Mas del Llop, comença la part divertida de senderons i corriols, suposo que el dia de la carrera es deuen fer uns bons taps, així que per evitar-los, el millor es aprofitar aquells 14 quilòmetres per avançar posicions però sense arribar cremat. Fem una bona pujadeta fins a la Seguera (532 mts), baixem i tornem a pujar fins al Tossal dels Masos (554 mts), tornem a baixar i ens incorporem al GR-7-8 i cap a munt un altre cop fins a Miramar (650 mts) que és el punt més alt de tota la cursa.

Deixem Miramar, i comencem el descens per un corriol extremadament tècnic (el primer tram són pocs metres però tots els vam fer a peu) i comença un descens d’uns 200 metres en un quilòmetre i mig fins a les Fassines i seguim baixant una mica més fins a Fontscaldes, un cop allà tornem a pujar fins a la Font d’en Pere (guanyem 130 metres en quasi dos quilometres) i tornem a baixar per un camí força tècnic (80 metres en poc més de mig quilometre).

Després ja queda l’última pujada per una pista força còmoda però que si ja vas trencat s’et pot fer força pesada (tornem a pujar 130 metres en un quilometre i mig). I pel final, una baixada fins a Picamoixons ràpida, ràpida, que passem de 580 metres a 220 en 6 quilòmetres.

Tot va anar estupendament, ningú va prendre mal, no es va trencar res però a 200 metres de Picamoixons vam rebentar una tubeless pel lateral i vam muntar un bon xou per posar una càmera de 26” en una 29” (sí, es pot!).

També et pots descarregar el track a Wikiloc