dimecres, 18 de desembre del 2013

Ermita de Puigcerver (hangover's day)

Després de no poder fer (per raons de coordinació d’horaris) un test del circuit vermell de la cursa de LaPica’14 del pròxim dia 19 de gener, vam pujat a l’Ermita de Puigcerver.

Pujar a l’Ermita es una ruta força habitual, únicament hi ha que triar per on ascendir-la i baixar-la (hi han forces camins per fer-ho). Per anar-hi des de Montbrió, normalment el que fem és anar cap a Riudecols; ho podem fer per una ruta planera des de Botarell, o complicar-nos una mica la vida i pujar (des de Riudecanyes) cap a la urbanització Montclar per les Pedreres fins al Collet de Mas d’en Cases. El primer tram de les Pedreres té un parell de trams d’aquells que és tot un repte no posar peus a terra.

Dia espectacular; assolellat, poc fred i sense vent

Al centre, i petita, podem veure la Mola de Colldejou
La baixada fins a Riudecols pel Collet és molt ràpida i divertida. Un cop a Riudecols podem agafar la via directa cap a l’Ermita, o, com aquest cop, fer-ho per la Creu de Formatge.

Les vistes des de l’Ermita (794 mts) amb bona visibilitat, són espectaculars, com el cas d’aquest cap de setmana.

Típica foto de rigor a l'Ermita de Puigcerver (si no, no pots dir que hi has estat). Sol de cara i ganyotes
Calma anticiclònica; bon moment per cremar restes de poda

Caçador caçat
Per tornar, en comptes de fer-ho per Riudecols, vam anar cap el Coll de la Teixeta pel Parc eòlic del Collet dels Feixos. Normalment acostumem a baixar pel GR-7 en direcció cap a l’Argentera, però com que anàvem una mica justos de temps, sense arribar a la rotonda del Coll de la Teixeta, vam agafar un tram de 5 quilometres de l’antiga N-420 fins al Coll Negre.

Mentre jo esperava a baix, ells, anant fent fotos...
La foto en questió. Quasi 2 metres de belga, fins i tot una 29" pot semblar petita

Creuada la nova nacional, agafem un camí fins a Duesaigües, que torna a ser ràpid fins al poble (200 metres de desnivell en 4,5 kms per una bona pista). De Duesaigües tornem cap a Riudecanyes pel camí de la Masia de la Candieta i cap a Montbrió.

Un de la colla va estrenar una Specialized Epic S-Works 2014, 29", full XTR. No me'l vaig poder treure de sobre (Foto d'encapçalament). Hauré de mirar si ja fan 32"...

Ruta: Montbrió del Camp – Riudecanyes – Montclar (Botarell) – Riudecols – Creu de formatge – Ermita de Puigcerver – Coll de la Teixeta – Duesaigües – Riudecanyes – Montbriódel Camp

També et pots descarregar el track a Wikiloc

1. Ja m'ho semblava que aquest noi ( el belga) és molt alt. I parlant d'altures, he pogut observar que la màxima que heu arribat a sigut de 785 metres i les vistes que s'obrserven són magnífiques. Per les nostres contrades a aquesta altura només veus que pins i roures.

Aquest company que estrenava la Specialized, no podia esperar que li portessin la bici El Reis?

1. El belga no només és alt, tira que fa por!!
      Igual per reis li cau una altre jajajaja!! Em sembla que es la 4ª d'aquest any, així que encara falta molt per reis.
      Fa un any i mig va tenir una Massi de 29" i no s'hi va trobar còmode i es va tornar a passar a les 26". Jo ja fa temps que li deia que es passés a la 29" un altre cop i que tingués una mica de paciència... Com que li agrada Specialized va anar esperant a veure si treien les 27'5" i com que no ha estat així, al final ha tornat a la 29" (diu que es guarda la 26" per si les mosques però li he dit que segur que no la torna a fer servir més, jo vaig fer el mateix i no he tornat a tocar la 26")