dilluns, 12 de novembre del 2012

Un ganxet per Tarragona



Ahir vàrem tenir el plaer de compartir ruta amb en Manu Sabalete, de Maxi Bike, sub-campió de DownHill de Catalunya, que ens va portar per senderons i corriols Tarragonins.

Tot i tenir inicialment certes reticències a l’hora de sortir amb l’èlit del DH, ja que els descensos tècnics no m’agraden gens ni mica, en Manu es va comportar i va preparar una ruta apte per les meves habilitats, i així vaig poder “gaudir” d’una bonica ruta.

Ruta: Tarragona - Ardenya - El Catllar - Tarragona



Es curiós com, en pocs quilòmetres, pot arribar a canviar tant l’orografia del terreny. La meva zona d’acció és a pocs quilòmetres de Tarragona, i és molt diferent a la que em vaig trobar: extremadament seca (tot i que ahir estava molt humida per la pluja d’aquests dies) i amb molta pedra i roca. L’altimetria muntanyosa és força baixa (el pic més alt que vàrem fer no tenia ni 200 metres) però és un autèntic trencacames al que no estic massa acostumat. L’ascens acumulat positiu d’ahir va ser d’aproximadament d’uns 700 metres, poc més dels que acostumo a fer en les meves sortides de “fons”, però, en canvi, vaig quedar amb les cames i genolls molt tocats, ja que constantment estàs pujant i baixant i amb molta tensió per evitar no anar per terra. Els camins són molt estrets i estàs constantment zigzaguejant entre els arbres, així que no et pots despistar gens ni mica.


Les fotos publicades del post d’avui estan cedides, ja que tot i haver portat la càmera, em vaig deixar la targeta de memòria punxada a l’ordinador (els dies que no controlo la sortida em poso nerviós). Gràcies companys!


Una altra cosa que vam fer, que no fem amb els de la colla, és aturar-nos a fer un entrepà –“allá donde fueres haz lo que vieres”–. Tenint en compte que hi havia gana, vaig caure en el parany de fer un bocata XL que després, novament en ruta, va costar de pair. Un dels inconvenients d’aquestes llargues aturades d’habituallament, a part de que l’excursió s’allarga massa, és que la màquina es refreda i costa tornar a agafar el ritme.


Al finalitzar la ruta vaig veure que els dos GPSs que porto em donaven lectures diferents: un marcava 44 km i l’altre 48 km ¿?!! Un cop vaig descarregar les dues rutes, a primer cop d’ull no semblava que hi hagués cap diferència. Però aplicant el zoom es veia quelcom en la zona de l’aturada a esmorzar, a El Catllar. Més ampliat encara es veia un manyoc de línies a sobre del bar; fins a 5 km d’extra bonus!!! Els GPSs, en mode autopause i tancats en un espai van perdre el Nord, mai millor dit. En la foto adjunta es pot veure perfectament (el track verd es del Forerunner 610 i el vermell de l’Edge 705).


Abans de penjar els tracks m’agrada pulir els petits errors que hi ha hagut durant l’excursió. Amb la rectificació que vaig haver de fer es van perdre les dades de temps i, a més, l’IBP a Cicloide és erroni (54!).

Manu, lo dicho, fue un placer. ¡¡Muchas gracias!! Ahora te toca a ti pisar mis tierras.

Fotos: Manu, Xavier i un biker anònim



També et pots baixar el track a Wikiloc

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada