dilluns, 15 d’octubre del 2012

Un tomb per les Muntanyes de Tivissa-Vandellòs

Aquesta és de les rutes que donen sentit a aquest blog.

Ja fa uns dies que em ronda una idea pel cap, que amb temps i paciència espero que portem a terme. Estic preparant una ruta de llarga distància i necessito anar testant el que vaig preparant plàcidament assegut des de casa amb el GoogleEarth. Als que m’acompanyen sempre els dic que amb el Google veig el camí però no si és ciclable o no. Aquest cop els vaig obsequiar amb un generós tram arrossegant la bici. Ningú es va queixar; les vistes bé valien l’esforç.

Comencem doncs:

Aquest cop vàrem sortir des dels voltants del Camp de Golf Bonmont i vam anar a buscar un camí paral·lel a l’AP-7 fins passada la Central Nuclear de Vandellòs pel Coll de Balaguer. Aquest és un tram de 14 km i un desnivell de 300 m. Si us penseu que és un tram plàcid i avorrit, res més lluny: és un trencacames de petites pujades i baixades amb alguns trams de molta pedra… És el que té aquesta terra; pedra i més pedra.

A l’alçada de l’Almadrava ens comencem a dirigir cap a les Muntanyes de Tivissa-Vandellòs pujant pel camí de Lleriola. Vam tenir la gran sort que no feia gens de vent, cosa estranya per aquestes terres. És un camí molt bonic, amb un desnivell molt bèstia, 450 metres en 5,3 quilòmetres, amb unes vistes espectaculars de les parets de pedra de la Serra, però malauradament el tram final s’ha de fer empenyent la bicicleta (així també es fa esport).

Un cop arribats al punt més alt, i després de les fotos de rigor, comencem a baixar pel Coll de la Basseta en direcció a la Serra de Los Dedalts. La baixada fins a Vandellòs, que comença al peu d’unes antenes, també té molt de desnivell (300 m en 2 km) però amb la diferència que és asfaltada i es va agrair. Amb els frens a tope vam arribar a baix deixant una estela de pudor a pastilla cremada. Ja vàrem dir que un dia la provarem de pujada a veure que tal! Pur masoquisme!!

De Vandellòs, agafem el camí que passa per Remullà fins al Coll Roig i d’allà (aquest cop va ser per carretera –la T311–; aquest cop fèiem tard de debò) passem per Santa Marina fins arribar a Pratdip. D’allà pugem al Coll de la Llena per tornar a baixar fins al punt de sortida.

Ruta: Bonmont – L’Almadrava- Vandellòs – Remullà – Santa Marina – Pratdip – Bonmont.

També et pots baixar el track a Wikiloc