dilluns, 9 de desembre del 2013

En bici per Sant Simplici



Hem tornat a sortir per Tarragona amb un guia de luxe: en Manu Sabalete de Maxibike (si algú es coneix bé tota aquella zona, és ell). Sempre que surto per la zona de Monnars, Boscos, la Riera de Gaià, el Catllar, etc… es com si anés a un BikePark natural.
Altres sortides per Tarragona: Un ganxet per Tarragona, Ruta TT: Tarragona Trencacames, Última ruta de l'any: Tarragona Trencacames



En Manu donant-nos unes classes magistrals (que pocs vam posar a prova)
Va ser també motiu de celebració la recuperació d'un dels nostres companys de pedalades després d'una llarga recuperació d'una doble intervenció quirúrgica d'un genoll (Edu's tribute).

Al final, el que li va fallar va ser el pedal...
Com ja he comentat en altres vegades que he sortit per Tarragona, el tipus de superfície per on es roda és molt rocós i fa que la bici s’agafi molt bé tant per les pujades com per les baixades de manera que noto un gran control sobre ella.

Una altra gran diferència, respecte a la zona per la que rodo habitualment, es que aquella zona es un autèntic trencacames, únicament cal mirar la gràfica de desnivell, és com un rasclet. Excepte la primera pujada de 3,6 Kms (igual que en una muntanya russa), la resta és pujar i baixar constantment.

Moltes de les pujades són per ferm força tècnic, de manera que també has d’estar molt concentrat per buscar la millor traçada entre roques, pedres i arena.

Vam sortir des de l’urbanització Cala Romana cap a Sant Simplici (110 mts) pujant pel Mas del Cosidor (es un tram força costerut en que es guanyen uns 90 metres en un quilometre).





Després de la foto de rigor i un petit accident amb una de les pedres de la torre, vam anar cap a la Riera de Gaià pel Pujol Rodó (106 mts) i d’allà cap al Pantà de Gaià creuant la via morta de l’antic Ferrocarril de Reus a Roda de Barà per un petit pont. Es curiós veure com la natura es menja les estructures en desús.



Via de l'antic Ferrocarril de Reus a Roda de Barà
El Pantà de Gaià (propietat de Repsol) em va sorprendre força. Era la primera vegada que el veia i el trepitjava i la seva estructura em va impressionar, i més, com en el nostre cas, que hi vam arribar per la base de la presa. Segons Vikipedia: “L'any 1975 la seva construcció sobre dimensionada va interrompre totalment el curs de l'aigua, provocant la degradació més absoluta del curs baix del riu Gaià i la seva desembocadura”. Sense haver llegit això, ja em va semblar sobre dimensionat.


Del Pantà vam anar cap a el Catllar creuant novament una via fèrria però aquest cop una en ús, la de l’AVE. El que té anar per zones pròximes a grans urbs es que estàs constantment creuant vies d’alta velocitat; autopistes, autovies, vies de tren…

Fent rutes com aquestes te n'adones que això de l'índex IBP (que aquest cop ha sortit de 79, un nivell força baix per les rutes que acostumo a fer) es de poc fiar.



També et pots descarregar el track des de Wikiloc




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada